Malé rady při nemoci dítěte
- Pokud má Vaše dítě ztížené dýchání (obtížný vdech či výdech), neprodleně telefonicky konzultujte s naší ordinací nebo volejte 155.
- Pokud má Vaše dítě horečku nad 38.5 st.C neustupující po správné dávce léků na teplotu, telefonicky konzultujte s naší ordinací
(mimo ordinační dobu volejte LSPP).
- Pokud má Vaše dítě rýmu a kašel s teplotou kolem 38 st.C v odpoledních a večerních hodinách, ustupující po správné dávce léků na teplotu,
můžete vyčkat 3 dny a potom nás telefonicky kontaktujte.
- Pokud má Vaše dítě horečku, rýmu a kašel bez teploty i několik dnů, stačí pohlazení, postel, pití, pohádka, péče o nos (5P).
- Pokud má Vaše dítě jiné zdravotní potíže, telefonicky konzultujte s naší ordinací.
- Pokud máte zájem o video konzultaci s naší ordinací, volejte 382 521 206.
- Dotazy ke konzultaci nám můžete zasílat také na mail ordinace.kompas@milevsko.cz.
- Pokud máte u Vašeho dítěte podezření na nemoc COVID-19, postupujte podle
pokynů Ministerstva zdravotnictví ČR.
Co je registrace a k čemu slouží?
Každý pacient starší 18 let má právo vybrat si jednoho praktického lékaře (děti do 19 let praktického lékaře pro děti a dorost) a zaregistrovat se k němu. Na rozdíl od lékařů-specialistů, kteří se starají o vybrané úseky pacientova těla a duše, registrující lékař si udržuje přehled o celkovém zdravotním stavu pacienta, provádí mu preventivní prohlídky, posílá jej na odborná vyšetření k lékařům-specialistům, z jejich závěrů skládá celkovou diagnózu a navrhuje další léčebné postupy. Podle předpisů přísluší registrujícímu lékaři i některé úřední výkony, jako je potvrzování různých přihlášek, žádostí, pojistek, pracovních neschopností a podobně. Pokud si pacient žádného registrujícího lékaře nezvolí, může se stát, že přehlédne počáteční stádium vážné choroby nebo onemocní chorobou, proti níž existuje očkování, ale pacient je nevyužil. Vztah mezi pacientem a registrujícím lékařem vyžaduje velkou důvěru, bez které nemůže lékař pacienta úspěšně léčit. Proto má i lékař možnost pacientovu žádost o registraci v odůvodněných případech odmítnout. V našem zdravotnickém zařízení neregistrujeme pacienty, kteří k nám již jednou ztratili důvěru a přeregistrovali se k jinému lékaři.
Jak mám postupovat při narození dítěte?
Jestliže jste nastávající rodiče a vybrali jste si mne jako registrujícího lékaře pro své dítě, kontaktujte naše zdravotnické zařízení před narozením dítěte osobně, telefonicky nebo elektronicky. K elektronické registraci můžete využít formulář Žádost o registraci. Datum propuštění z porodnice a adresu pobytu dítěte nám oznamte telefonicky nejpozději v den propuštění. Na udané adrese Vás osobně navštívím v následující pracovní den po propuštění z porodnice a provedu vstupní prohlídku dítěte. Registraci Vám písemně potvrdím při Vaší první návštěvě v ordinaci.
Kdy a jak k vám mohu přeregistrovat dítě od jiného lékaře?
Zaregistrovat se k nám může pacient do 19 let věku, který se v uplynulých 3 měsících nezaregistroval k jinému praktickému lékaři pro děti a dorost ani k praktickému lékaři pro dospělé. Splňujete-li Vaše dítě tato kritéria, vyplňte a odešlete formulář Žádost o registraci a do 5 pracovních dnů očekávejte naši odpověď. V případě přijetí registrace si vyžádáme výpis ze zdravotní dokumentace od Vašeho dosavadního registrujícího lékaře a po jeho obdržení Vás pozveme na vstupní prohlídku.
Kdy a jak mohu od vás přeregistrovat dítě k jinému lékaři?
Jestliže jste se dohodli na nové registraci s jiným lékařem, sdělte mu naši adresu, případně kontakt na náš e-mail a web. Nám sdělte pro kontrolu jméno a adresu Vašeho nového registrujícího lékaře. K tomu můžete využít formulář Odregistrace. Na písemnou nebo elektronickou žádost o Výpis ze zdravotní dokumentace zašleme Vašemu novému registrujícímu lékaři výpis z naší zdravotní dokumentace.
Kdy a jak mám dítě objednat na preventivní prohlídku?
Je-li u nás dítě zaregistrováno, nemusíte se starat o termíny zákonem stanovených preventivních prohlídek. Ve stanovených termínech Vás na ně telefonicky objedná naše zdravotní sestra. Chcete-li se objednat na mimořádnou zdravotní prohlídku (např. sportovní, profesní, řidičskou apod.), zavolejte nám v provozní době nebo využijte náš elektronický formulář Objednávka vyšetření.
Na elektronickou žádost odpovíme elektronicky nebo telefonem následující pracovní den.
Jak mám postupovat při objevení příznaků nemoci?
Ohrožení života
Jestliže příznaky ohrožují život dítěte (krvácení, potíže s dýcháním, zástava srdce, silné střevní potíže, silné bolesti břicha, nezvladatelná horečka, otrava), poskytněte první pomoc a ihned volejte Rychlou zdravotní pomoc linku 155 nebo 112.
Neprodlená lékařská pomoc
Jestliže příznaky zjevně neohrožují život dítěte, ale vyžadují podle Vašeho názoru neprodlenou lékařskou pomoc, v provozní době volejte do naší ordinace. Mimo naši dobu volejte nebo osobně kontaktujte Lékařskou službu první pomoci pro děti a dorost, kterou v našem regionu zajišťuje:
Nemocnice Písek, Čapkova 589, tel.382 772 180, ordinační doba Po-Pá 16-20h, So-Ne 8-20h.
Nemocnice Tábor, Kpt. Jaroše 2000, tel.381 606 613, ordinační doba Po-Pá 18-22h, So-Ne 8-22h.
Běžná lékařská pomoc
Jestliže příznaky podle Vašeho názoru nevyžadují neprodlenou lékařskou pomoc, poskytněte dítěti pomoc podle svých znalostí a zkušeností a dostavte se následující pracovní den do ordinace pokud možno hned na začátku ordinační doby. Při pozdějším příchodu již nelze v týž den provést některá laboratorní vyšetření, což ztěžuje a prodlužuje diagnostiku nemoci.
S kým mohu poslat dítě k lékaři?
Nezletilý pacient mladší 15 let může být podle zákona ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce nebo jím písemně zmocněné oprávněné osoby (např. babičky). Ke zmocnění můžete využít příslušný formulář na stránce Dokumenty. Nezletilý pacient starší 15 let může být ošetřen bez přítomnosti svého zákonného zástupce s jeho písemným souhlasem. K poskytnutí souhlasu můžete využít příslušný formulář na stránce Dokumenty.
Kdy a jak mohu požádat o návštěvu lékaře doma?
Návštěva lékaře v domácím prostředí je hrazena z veřejného zdravotního pojištění pouze v případě, že zdravotní stav pacienta neumožňuje jeho přepravu do ordinace a zpět běžným dopravním prostředkem, jakým je např. osobní automobil. Požadavek na návštěvu lékaře hlaste telefonicky během dopolední provozní doby ordinace. Lékař se dostaví v nejbližším volném termínu, čas návštěvy však nelze předem určit. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, volejte Rychlou zdravotní pomoc linku 155 nebo 112.
Jaké změny mám lékaři oznamovat?
Svému registrujícímu lékaři oznamte do 8 dnů každou změnu zdravotní pojišťovny, změnu druhu zdravotního pojištění, změnu registrujícího lékaře, změnu bydliště, propuštění z ústavního léčení a závažnou změnu zdravotního stavu. K oznámení můžete využít elektronický formulář Oznámení změny.
Mohu požádat o vystavení elektronického receptu?
Vyplňte žádost o recept v sekci
Napište nám.
Nezapomeňte uvést číslo Vašeho mobilního telefonu.
K jakým zdravotním službám je nutný písemný souhlas?
V naší ordinaci vyžadujeme písemný souhlas k provedení každého nepovinného očkování a k aplikaci každého antibiotika injekcí. Písemnou formu vyžadujeme také k odmítnutí očkování, které je hrazené z veřejného zdravotního pojištění. Pro vyjádření písemného souhlasu nebo písemného nesouhlasu s poskytnutím zdravotní služby můžete využít příslušný formulář na stránce Dokumenty.
Potřebuji potvrdit zdravotní způsobilost k nějaké činnosti
Zdravotní způsobilost (např. k řízení vozidel, k držení střelné zbraně, k výkonu profese, ke sportovní činnosti, k účasti na zotavovací akci apod.) potvrzujeme na základě lékařské prohlídky, na kterou je třeba se předem objednat. Můžete k tomu využít náš elektronický formulář Objednávka vyšetření.
Potřebuji potvrdit přihlášku do školy nebo jiný doklad
Přihlášky do školy (mateřská škola, střední škola, vysoká škola) a některé další doklady potvrzujeme obvykle bez vyšetření. K zaslání žádosti můžete využít formulář využijte náš elektronický formulář Objednávka dokladu. V případě potřeby Vás objednáme na kontrolní prohlídku a sdělíme Vám termín vyzvednutí potvrzeného dokladu.
Potřebuji ohodnotit následky úrazu pro pojišťovnu
Následky úrazu hodnotíme obvykle na základě odborných nálezů lékařů-specialistů, kteří úraz léčili. k jejich zaslání můžete využít náš elektronický formulář Hlášení úrazu. V případě potřeby Vás objednáme na kontrolní prohlídku a sdělíme Vám termín vyzvednutí potvrzeného dokladu.
Kdo má přístup k mé zdravotnické dokumentaci?
Zdravotnická dokumentace vedená lékařem o pacientovi je majetkem lékaře. Pacient, jeho zákonný zástupce a zmocněné osoby mohou do dokumentace nahlížet, pořizovat si výpisy a kopie.
Jak je zajištěna ochrana mých osobních údajů?
INFORMACE PRO PACIENTY O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
dle čl. 13 NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679
ve zdravotnickém zařízení:
Ordinace Kompas s.r.o., J.A. Komenského 1219, 399 01 Milevsko
platná ke dni: 25.05. 2018
Vážení pacienti!
Vaše osobní údaje jsou uchovávány a zpracovávány v našem zdravotnickém zařízení v plném souladu s platnými právními předpisy, zejména v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a jeho prováděcími předpisy. Zabezpečení a ochrana Vašich osobních údajů je zajištěna v souladu s těmito předpisy i v souladu s Obecným nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 (GDPR). Vaše osobní údaje potřebujeme k tomu, abychom Vám mohli poskytovat zdravotní služby a plnit přitom své zákonné povinnosti, a abychom Vám mohli včas poskytovat informace o Vašem zdravotním stavu. Vaše osobní údaje i jejich přenos chráníme veškerými dostupnými technickými a organizačními prostředky a předáváme je kromě Vás pouze českým oprávněným osobám, kterým jsme povinni je poskytnout.
Máte právo na informaci, které Vaše osobní údaje uchováváme, zpracováváme a po jakou dobu. Pokud zjistíte, že jsou tyto Vaše osobní údaje nesprávné, jste povinni nás na to upozornit a požadovat jejich opravu. Jestliže se domníváte, že zpracování některých Vašich osobních údajů nám není uloženo právním předpisem ani jste k němu nedali souhlas, máte právo požadovat omezení zpracování nebo vymazání těchto Vašich osobních údajů. Žádost je třeba nám doručit písemně a přesně specifikovat, které osobní údaje požadujete sdělit, změnit, omezit nebo vymazat. Žádost vyřídíme do 30 dnů.
Jestliže jste nám udělili souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů, jejichž zpracování nám není uloženo právními předpisy, máte právo takový souhlas kdykoliv odvolat, a to stejným způsobem, jakým jste nám jej udělili.
Jestliže se domníváte, že některé Vaše osobní údaje v našem zdravotnickém zařízení zpracováváme nezákoně, máte právo podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů v místě svého obvyklého bydliště, v místě výkonu zaměstnání nebo v místě, kde došlo k údajnému porušení. Podání stížnosti má za následek omezení zpracování Vašich osobních údajů až do doby, než Úřad na ochranu osobních údajů o Vaší stížnosti rozhodne.
Upozornění:
Uchovávání a zpracování Vašich osobních údajů je našemu zdravotnickému zařízení uloženo zákonem o zdravotních službách a jeho prováděcími předpisy. Neposkytnutí Vašich osobních údajů bude znamenat, že Vám naše zdravotnické zařízení nebude moci poskytnout zdravotní služby, a tím může dojít k poškození Vašeho zdraví či k přímému ohrožení Vašeho života.
Způsob zveřejnění:
Tato informace je veřejně přístupná od 25.5.2018 v čekárně našeho zdravotnického zařízení a na našich webových stránkách.