Je-li problém v tom, že tiskárna mačká, trhá nebo špatně podává papír, pak
- je nějaká překážka v dráze papíru.
Tiskárnu otevřete, vyjměte tiskovou náplň a odstraňte nalezenou překážku.
Nejčastějšími překážkami jsou útržky papíru, sponky, šroubky a jiné drobné předměty.
- je poškozený mechanismus podavače papíru.
Tiskárnu odneste do servisu.
- jste do tiskárny dali nevhodný papír.
Papír je příliš tlustý nebo tenký, příliš malý nebo velký, příliš suchý nebo vlhký, lepivý nebo kluzký apod.
Podívejte se do návodu k tiskárně, jaké druhy papíru v ní lze používat.
©patná kvalita tisku může být způsobena
- špatně nainstalovaným ovladačem.
Závada se projeví při každém tisku.
Pro řešení se podívejte na článek Tiskárna netiskne
do odstavce Je tiskárna nainstalovaná v počítači?.
- nekvalitním datovým kabelem mezi tiskárnou a počítačem.
Závada se projevuje při většině tisků.
Řešením je výměna datového kabelu za nový.
- špatnou tiskovou náplní.
Závada se projevuje při většině tisků.
Řešením je výměna tiskové náplně za novou.
- špatně nainstalovanou aplikací (programem).
Závada se projevuje jen v určitém programu.
Při tisku zkušební stránky se závada neprojevuje.
Návod na tisk zkušební stránky najdete v dalším odstavci.
K odstranění této závady požádejte o pomoc výrobce nebo dodavatele příslušného programu.
Pro diagnostiku závady je často potřeba zjistit, zda tiskárna správně komunikuje s počítačem.
K tomu slouží tisk zkušební stránky podle následujícího postupu:
- Klikněte na tlačítko Start a výberte z menu Nastavení - Tiskárny.
- Klikněte pravým tlačítkem myši na vybranou tiskárnu a z kontextového menu vyberte Vlastnosti.
- V okně vlastností tiskárny na kartě Obecné klikněte na tlačítko Vytisknout zkušební stránku.
- V následném potvrzovacím okně klikněte na tlačítko OK.
Jestliže se zkušební stránka vytiskla dobře, je správně nainstalovaný ovladač tiskárny, připojovací kabel i tisková náplň a tiskárna správně podává papír.
Pokud nějaký program přesto netiskne správně, pak je závada v programu a nikoliv v počítači nebo v tiskárně.
V takovém případě požádejte o pomoc výrobce nebo dodavatele příslušného programu.
Jestliže Vaše multifunkční tiskárna špatně tiskne, ale přitom bezvadně kopíruje, pak je závada v komunikaci mezi počítačem a tiskárnou.
S řešením problému Vám pomůže obsah posledních tří odstavců na stránce
Tiskárna netiskne
Jestliže se špatná kvalita tisku projevuje i při kopírování, je špatná tisková náplň.
Problém vyřešíte její výměnou.
KOMPAS Milevsko, Dům obchodu a služeb, Komenského 1219, 399 01 Milevsko
mail: kompas@milevsko.cz http://kompas.milevsko.cz tel/fax: 382 52 13 14
Sdružení českých spotřebitelů udělilo společnosti Kompas Milevsko s.r.o. Národní cenu Spokojený zákazník